יום שבת, 14 במאי 2011

דירוג פנינים

איך מדרגים פנינים? שכמובן יש לכך השלכות על המחירים של הפנינים ותכשיטי הפנינים השונים! זאת אומרת חוץ ממוצא הפנינים וטבעיותם, יש מרכיבים נוספים.
ראשית צריך לדעת שאין שום מוסד בעולם הקובע את ערך הפנינים וכל אחד יכול להמציא לך תעודה הטוענת שהפנינים שברשותך הינם היוקרתיות והאכותיות בעולם .שוב מאחר שאין שום פיקוח על הענין גם אין שום דרך להוכיח שהוא מרמה אותך, לפחות חוקית!
באופן גס הפנינים העגולות יותר ובתוך תכשיט הפנינים שיהיו כולם בדיוק באותה צורה עגולה גורמת לתכשיט הפנינים להיות יוקרתי יותר!
כמו כן גודל הפנינה כמובן יש לו משמעות גבוהה ביותר ככל שהפנינים יותר גדולות כך ערכן עולה באופן משמעותי!
ישנם גם כל מיני סימנים על הפנינים ,סימנים אלו גורמים שהברק יהיה כמובן לא שלם ומורידים את ערך הפנינה (שלא נדבר על שברים בשכבה העליונה...צריך לזכור שהפנינה היא תולדה של יצור חי וככזאת אמורות להיות לה קצת סימנים על כל 100% פנינים נקיות מכל סימן צריכות לעורר סימני תמיהה, אם כי קרוב ל100% אלו הן פנינים יוקרתיות בהחלט...ושוב המחיר ל"יצרן" של מחרוזת פנינים שעולה 150 ש"ח וכזאת שהוא דורש מחירים מופרזים של עשרות אלפי שקלים הוא אותו מחיר "עלות" וליבואן הרבה פעמים בודאי שזה אותו מחיר עלות ופה בארץ מנפחים את המחירים (גם מאחר שהמחרוזות עוברות 10 ידיים לפעמים...)
ואחרון אחרון חביב ואסור לשכוח הברק...היופי המרהיב של הפנינים...לכל סוג פנינים יש את היופי המיוחד שלו והברק המיוחד שלו אבל בכל זאת יש כאלו שהברק שלהם שלם ויש כאלו ש...לא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה